Föreningen Klosterliv i Vreta

Mötesprogram våren 2017

Vårens mötesprogram börjar ta form. Håll utkik om det skulle bli ändringar!

Onsdag 18 jan:

Möte för diskussion om vad vi kan och vill göra i föreningen framöver. Även andra frågor kan dryftas. Fattigstugan kl 19.

Lördag 25 feb:

Maja Hagerman håller ett föredrag med rubriken ”Vreta kloster mitt i riksbyggartid”. Föredraget arrangeras av Klosterföreningen men är öppet för både medlemmar och allmänheten. Maja är en välkänd författare och föredragshållare. Vreta klosters kyrka kl 15.

Onsdag 1 mars:

Vi ser på begäran filmen ”Den stora tystnaden” om cartusianklostret nära Grenoble. Det handlar om hur munkar lever idag. Filmen är nära 3 timmar lång och vi ser den under tystnad för att få den riktiga klosterkänslan. Filmen har tidigare visats i Klosterföreningen under oktober 2011. Fattigstugan kl 18, OBS ändrad tid OBS.

Onsdag 15 mars:

Föreningens årsmöte. Före årsmötet spelar Richard Hirsch egna flerstämmiga arrangemang av kända melodier på akustisk gitarr (utan sång) tillsammans med sin gitarrelev David Lago. Föreningen bjuder på kaffe/te och smörgås, Fattigstugan kl 19.

Lördag 22 april:

Vårstädning vid Fattigstugan. Vi grillar korv. Fattigstugan kl 10.